6 desembre 2016 Carles Sanchez No Comments Business, Health, Lifestyle
Gestionar la incertesa s’ha convertit en un de les habilitats més necessàries, tant per a l’entorn personal com el professional.
Per poc que hagis viscut, i per estable que hagi estat la teva vida fins ara, aposto a que ja saps que no hi ha res que duri per sempre i que res és segur.
I si encara no ho saps, ves espavilant per què la cosa VA AIXÍ.
Sentiment de vertigen, un nus a l’estómac, palpitacions i suor freda poden ser unes de les moltes formes amb què el teu cos manifesta ansietat, sovint com a forma de somatitzar la incertesa.
Res és segur, el normal en la naturalesa és que les coses canviïn, no sempre per a bé ni necessàriament per mal, tot va desapareixent o transformant-; de vegades de forma cíclica i altres per generació espontània.
A hores d’ara de la vida i de la crisi ja has sentit mil vegades l’afirmació que “no sobreviu el més fort sinó el que millor s’adapta“.
Jo estic d’acord amb aquesta afirmació, ara bé, em posa molt més la creença que encara sobreviu millor la persona que és capaç de crear una nova realitat, la qual visualitza i dóna forma a un nou paradigma.
Paradigma ve de el grec i significa “model o exemple”. A què et atrau més la idea de ser el creador o creadora d’un nou model que un simple supervivent?
Doncs comença a entrenar-te i a establir les bases per a construir uns amarratges als quals aferrar quan la incertesa et aclapari:
Identifica els teus punts febles: què tems?
Identifica els teus punts forts: ¿en què ets bo i autèntic / a?
Dissenya i recrea en la teva ment o de forma real, al menys, un Pla B.
De manera sincera i realista, diferència la realitat (el que passa) de l’imaginari (el que imagines que passa o passarà) de la situació que et genera incertesa.
Modela la teva actitud: inspira’t en el millor i prepara’t per al pitjor.
És possible que pensis que aquests passos són una parida de les que és molt fàcil predicar, però més difícil aconseguir aplicar.
Ets lliure de pensar i actuar com desitgis, tot i que, venint-me a dalt, et diré encara més: en el món occidental, la majoria de les ocasions en què ens afecta la incertesa en la vida, aquesta va associada a situacions realment banals en termes de supervivència vital.
Moltes vegades respon a la por de perdre el que tenim o el que creiem merèixer. Altres vegades ens genera desassossec perquè, després d’intentar una mica de totes les formes possibles, no ens vam sortir amb la nostra i no obtenim o no retenim el que volem.
La propera ocasió en què et trobis amb una situació així pregunta’t si el que tant tems pot tenir una conseqüència positiva, i recorda que és probable que “Si no alguna cosa no encaixa, potser és perquè no és el seu lloc“.